تشکر از مولوی عبدالحمید

باسمه تعالی
محضر شیخ‌الاسلام مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه‌ی محترم اهل سنت و جماعت زاهدان (زیدت توفیقاته)

سلام علیکم
اقدام خداپسندانه‌ی شما در پادرمیانی برای آزادی مرزبانان ربوده‌شده‌ی ایرانی تأسی به سیره‌ی رسول رحمت حضرت محمد بن عبدالله (ص) بود. به نوبه‌ی خود از همه‌ی کسانی که در این زمینه قدم خیر پیش نهادند بویژه جنابعالی صمیمانه سپاسگزارم، و تأسف شدید خود را از قتل مرزبان مظلوم جمشید دانائی‌فر و اعدامهای تلافی جویانه در سیستان و بلوچستان اعلام می کنم. مشکلات مذهبی، قومی و سیاسی هرگز با خشونت و قساوت و گروگانگیری قابل حل نیست. رفع تبعیض و فقر از یک سو و ترویج اسلام رحمانی و عمل به قانون  بویژه در دادگاهها و زندانها از سوی دیگر زمینه ساز جامعه‌ی‌ای امن و سالم است.
موقع را مغتنم شمرده از مواضع دینی، سیاسی و اجتماعی روشنگرانه‌ی شما به عنوان منادی وحدت اسلامی در شرق کشور تقدیر و تشکر کنم. مسلمانان اهل سنت حق دارند در تمام شهرهای ایران (و نه فقط مناطق سنی نشین) در مساجد خاص خود مراسم دینی اعم از اعیاد و نمازهای جمعه را مطابق موازین اهل سنت و جماعت برگزار نمایند، انتخاب مقامات محلی (اعم از استاندار و فرماندار و رؤسای ادارات) در مناطق با اکثریت سنی می باید با اولویت اهل سنت و جماعت صورت گیرد. وحدت اسلامی زمانی محقق می شود که هیچ مسلمان اهل سنت و جماعت به دلیل باورهای دینی و مذهبیش از حقوق اجتماعی محروم نشود.
سال نو را در شرائطی آغاز می کنیم که هنوز تعداد زیادی از هموطنان بی‌گناه (اعم از مسلمانان شیعه و سنی، دراویش، مسیحیان و پیروان آئین بهائیت) به دلیل تنگ نظری مقامات و به واسطه‌ی داشتن عقاید سیاسی و دینی متفاوت در زندان یا حصر خانگی به سر می برند. اگر دادگاه این زندانیان و محصوران عقیدتی سیاسی مطابق قانون اساسی با حضور هیات منصفه به طور علنی با حق برخورداری از وکیل برگزار شود بی‌گناهی اکثر این زندانیان از یک سو و نقض قانون اساسی، موازین اسلامی و حقوق بشر توسط مقامات قضائی از سوی دیگر آشکار می شود.
توفیق شما را در ترویج تعالیم اسلامی از خدای بزرگ خواستارم.

با احترام و دعای خیر
محسن کدیور
۱۷ فروردین ۱۳۹۳