ازدواج با فرد بی اعتقاد

پرسش: با آقایی که چند سال از من کوچکتر هستند آشنا شده ام. هدف ایشان به طور کاملا جدی ازدواج با من هست. اما مواردی وجود دارند که مرا خیلی زیاد در پذیرش ایشان دچار شک کرده است. گذشته از اختلاف سنی  ما ایشان بر خلاف خانواده اش به خداوند هیچ اعتقادی ندارند و متعاقب آن به هیچ دین و طریقتی هم فکر  نمی کنند. از همان ابتدای ارتباط هم هر دو سعی داشتیم و داریم که طرف مقابل را متقاعد کنیم و هنوز به جایی نرسیدیم. من به خدا اعتقاد دارم و نماز و روزه و بعضی از مستحبات را هم بجا می اورم و خانواده کاملا مذهبی هم دارم. ایشان هم توجیهشون این هست که انسان متعهدی هستند و به اصول اخلاقی پایبند هستند.
من وقتی عاقلانه فکر میکنم میبینم که از ابتدا این ارتباط نباید ادامه پیدا می کرد اما حالا که این اشتباه را کردم و هم باعث وابستگی و علاقه ایشان به خودم شدم و متقابلا خودم هم به او علاقه مند شدم . چه توصیه می کنید؟ آیا چنین ازدواجی مجاز است؟

پاسخ: تفاوت سنی یا بزرگتر بودن زن از شوهر اشکال شرعی ندارد. اگر تفاهم کامل برقرار باشد مشکل عرفی هم ندارد.
اگر خواستگار و مرد مورد علاقه‌‌ی شما مسلمانی است که به باورهای دینی اظهار بی اعتقادی می کند، اگر هنوز خود را مسلمان می داند (از اسلام اعراض نکرده) و احتمال می دهید شما بتوانید در آشتی وی با خدا تاثیر داشته باشید و بی اعتقادی او در شما تاثیر نداشته باشد، و فرزندانتان را مطابق آداب اسلامی تربیت می کنید، ازدواج شما با وی مجاز خواهد بود. در غیر این صورت احتیاط طریق نجات و اولویت ازدواج با مؤمن معتقد است.
موفق باشید.