کافی و روایات اهل سکوت

پرسش: در مجموعه احادیث شیعه ، مشهور است که اصول کافی به تایید امام زمان علیه السلام رسیده و ایشان فرموده اند آن کتاب برای شیعیان ما کفایت می کند … در آن مجموعه دو حدیث موجود است که در عین اهمیت وافر ، نقل نمی شوند و مورد غمض بصرند !
یکی آنکه هر بیرقی که قبل از بیرق قائم آل محمد عج ظهور کند به قصد حکومت اسلامی ، بر پایه طاغوت است ! و دیگر آنکه ، مهمترین لشکری که هنگام ظهور در برابر امام زمان عج قد علم می کنند ، متشکل از علمای شیعه هستند !
اگر موثق نیستند ، پس تکلیف قول مشهور ولی عصر عج در رابطه با کفایت موکد کافی چیست ؟ و اگر موثق و متقن هستند ، چگونه است که هیچکدام از متکلمان و محدثان و عالمان شیعه ، تا کنون در صدد اعلان و ترویج آن بر نیامده اند ؟

پاسخ:
اولا اینکه گفته شده است که امام زمان گفته اند کتاب کافی برای شیعیان ما کافی است از افسانه های عوامانه کاملا بی اصل و اساس است. هر حدیثی در هر کتابی چه کافی چه غیر کافی چه از کتب اربعه چه غیر آن باید اعتبار سندش بررسی شود.
ثانیا این دو حدیث و کلیه احادیث مشابه را استاد آیت الله منتظری در جلد اول دراسات که ترجمه فارسی آن هم آنلاین در سایتشان در دسترس است سندا و دلالتا بررسی کرده اند، مراجعه فرمایید. کتاب مبانی فقهی حکومت اسلامی جلد اول ص ۳۳۱ فصل پنجم: بررسی روایات مورد استناد اهل سکوت در زمان غیبت.

موفق باشید

۲۷ دی ۱۳۹۲