دو خبر

saeedi-65

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

بلایی که بر سر کدیور و سروش آمد، دامن گیر برخی از روحانیون و سیاسیون شده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «انتخاب»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در جمع کارکنان یگان‌های سپاه مستقر در استان اصفهان در محل گلستان شهدای أصفهان با اشاره به حساسیت‌های رهبر معظم انقلاب در برخی از موضوعات افزود: جنگ نرم و شناخت ماهیت و شیوه مقابله با آن، بازسازی درونی قدرت و استحکام درونی نظام، استکبارستیزی ازجمله مواردی است که رهبر انقلاب  بر آن تأکید دارند. وی مسئله نفوذ را یکی از مسائل مورد تأکید مقام معظم رهبری  دانست و گفت: تغییر نگرش سیاسی مسئولان، تصرّف در باور و نگرش فرهنگی مردم و استقبال از شیطان بزرگ و امید داشتن به او ازجمله موضوعاتی است که در مسئله نفوذ باید مورد توجه قرار گیرد.

سعیدی با اشاره به خطر تحریف شخصیت امام راحل گفت: برای اینکه بتوانند شخصیت امام خمینی(ره) را در ذهن ها حذف و یا تغییر دهند به دنبال تقدس زدایی و تحریف شخصیت ایشان هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی از سیاسیون در رفتار خود از اصول انقلاب فاصله گرفته اند، ادامه داد: چالش اصلی این است که نگرش عده ای که انقلابی فکر می کردند امروز با تغییر موضع به شکل چشمگیری تفاوت پیدا کرده و این موضوع در مدل رفتاری و عملکردی آنان به وضوح مشخص است. وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب (مدظله) بر موضوع جهاد کبیر گفت: جهاد کبیر به معنای عدم اطاعت از دشمن در هر دوره زمانی و مبارزه با دشمن از نظر اقتصادی، فکری و فرهنگی با همه توان است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به برخی از تهدیدات داخلی و خارجی بیان کرد: جبهه استکبار به دنبال استحاله و تغییر ماهیت حقوقی نظام است آنان قصد دارند تا نظام اسلامی را از محتوای اصلی خود، خالی کنند، و یک نظام توخالی باقی بماند به معنای دیگر نظام اسلامی از ماهیت ضد استکباری خود فاصله بگرید. وی با اشاره به مسئله نفوذ آمریکا در ابعاد گوناگون تصریح کرد: در ماجرای فروپاشی شوروی تغییر در محاسبات خورشچف، تغییر در باور مردم و تغییر در مجلس صورت گرفت تا اینکه شوروی فروپاشید. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات داخلی گفت: تمایل شدید به ارتباط و پیوند با آمریکا خطرناک ترین مسئله امروز است، متأسفانه شاهد حرکت خزنده ای در راستای هزینه کرد عمق استراتژیک ایران با به راه اندازی برجام ۲ و ۳ هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به چرخش و عقب‌گرد ذهن برخی از سیاست مداران ابراز کرد:  امروز همان بلایی که بر سر آقای  کدیور و سروش و امثال آنها آمد و منحرف شدند، همان بلا دامن گیر برخی از روحانیون و سیاسیون شده است.

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵

انتخاب: متن کامل خبر

*****

13910613175140468_photol

محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه:

یارگیری دشمنان از برخی خانواده های انقلابی و آقازاده‌ها

نفوذ دشمن در فکر و نگاه سیاسی افراد منتسب به انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در اختتامیه سیزدهمین همایش دادستان های عمومی و انقلاب و نظامی کشور که صبح امروز در تالار ولی‌عصر دادگستری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اقدامات دشمن در زمینه‌های مختلف سیاسی،‌ فرهنگی و اقتصادی، تبیین کرد: در دوره‌ای از اداره کشور برنامه‌ای نوشتند به نام برنامه کشور و اگر به امضاها نگاه می‌کردی تصور نمی‌کردی این برنامه در یک کشور انقلابی نوشته شده باشد، چراکه افرادی را تربیت کرده بودند که آنچه را که نظام سلطه می‌خواهد در کشور پیش ببرند.

محسنی اژه‌ای به یارگیری دشمن از خانواده‌ها و برخی آقازاده‌ها اشاره و عنوان کرد: دشمن توانست در فکر و نگاه سیاسی افرادی که منتسب به انقلاب بودند نفوذ کند و با رمز تقلب در سال ۸۸ «فتنه» را کلید زدند و امید بسته بودند با این مقدماتی که در طول سال‌ها انجام دادند، بتوانند در ایران انقلاب مخملی درست کنند و به اهداف خود برسند. وی، فضل خداوند،‌ رهبری رهبر معظم انقلاب و حضور و تبعیت مردم و وفاداران به انقلاب و اسلام را با وجود خسارت و هزینه‌ای که دشمن بر ایران در فتنه ۸۸ تحمیل کرده بود، مانع رسیدن دشمن به اهداف خود اعلام کرد و متذکر شد: دشمن به این نتیجه رسیده است که باید از جنگ تلفیقی نرم و سخت بهره بگیرد،‌ اما افسران، سربازان و ابزار و شیوه‌ها و تاکتیک‌های جنگ سخت و نرم باهم متفاوت است و در این جنگ هر که هوشیارتر و محکم‌تر باشد پیش می‌رود.

می‌گویند انقلاب تمام شده و رهبری چه اصراری دارند که مرتب و پیوسته با همه گروه‌ها، اقشار، نهادها، جریان‌ها، دولت، مجلس، روحانیون، دانشجویان، اساتید، کارگران، کشاورزان و طبقات مختلف بر لزوم حفظ روحیه انقلابی تأکید دارند؟ این اقدامات برای غافل شدن از دشمن صورت می‌گیرد. محسنی اژه‌ای، اینگونه افراد را افسران دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و افزود: می‌خواهند دشمنی آمریکا را تمام شده فرض کنند و نیاز به کار انقلابی را بی‌مورد می‌دانند و نهادهای انقلابی و نهادهای مؤثر و اثرگذار در نظام را تخریب و تضعیف می‌کنند.

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۵

خبرگزاری فارس: متن کامل خبر