نقد نمایش حکومتی عذرخواهی آذری

نقد نمایش حکومتی عذرخواهی آذری

اطلاعات تازه ای درباره دوران حصر منتقد مرجعیت و رهبری خامنه ای

 

بعد از نخستین سخنرانی زنده با عنوان «آذری هرگز از رهبری عذرخواهی نکرد: نقد بخش آذری قمی کتاب روشن‌بینی امام خمینی در نامه ۶/۱/۱۳۶۸» (۱۶ آبان ۱۴۰۰) خانواده مرحوم آذری برخی موارد خاطرات هاشمی رفسنجانی را فاقد دقت دانسته تصحیحات خود را در اختیار سخنران قرار دادند. خبرگزاری حکومتی فارس هم دوبار واکنش نشان داد: «روایت همراه آیت الله آذری قمی از ارسال نامه به رهبر انقلاب» (۱۸ آبان ۱۴۰۰)، و «آیت الله مسعودی خمینی: آیت الله آذری قمی نامه عذرخواهی به رهبری را به بنده دادند و من تقدیم حضرت آقا کردم» (۲۴ آبان ۱۴۰۰). خانواده مرحوم آذری هم بلافاصله دومین تکذیبیه خود را صادر کرد (۲۴ آبان ۱۴۰۰) البته هیچ  رسانه ای در جمهوری اسلامی حاضر به انتشار آن نشد!

در این جلسه بنا دارم به پرسشهای زیر پاسخ دهم: چرا بعد از این همه دست و پازدن نظام، نامه منتسب به آذری همچنان مجعول است؟ چرا خبرگزاری های حکومتی و مسعودی پنج دلیل جعلی بودن نامه عذرخواهی و دست‌خط آن را بی جواب گذاشته اند: ۱. تعارض تاریخ دست‌خط منتشرشده با تاریخ نامه در کتاب ری شهری، ۲. تفاوت جایگاه تاریخ در کلیه نوشته های آذری (زیر امضایش) با جای تاریخ در سربرگ دست‌خط، ۳. درج دست‌خط در سربرگی متفاوت با سربرگهایی که آذری در ان سالها استفاده می کرده، ۴. شماره صندوق پستی خلاف واقع در دستخط انتسابی، ۵. تعارض قطعی محتوای نامه عذرخواهی با کلیه مطالب آذری از اواخر سال ۱۳۷۳ تا زمان درگذشت. چرا مسعودی خمینی اعتراضهای شدید و یکدست آذری به رهبری در چهار سال آخر عمرش را نادیده گرفت به دروغ ادعا می کند: «ایشان نسبت به مواضعشان نسبت به رهبری ۱۰۰ درصد پشیمان بودند، و مکرر به من می گفتند که آقای مسعودی قمر بنی هاشم تحولی در من ایجاد کرد»! چطور آذری با چنین تحول شگرفی از آبان ۱۳۷۶ ممنوع التدریس شد، پانزده ماه برخلاف قانون در خانه اش محصور گشت و در انتها نیز در حصر جان داد؟ دم خروس را باور کنیم یا توسل به حضرت عباس را!؟ چرا نظام این قدر برای جاانداختن این نامه جعلی عذرخواهی اصرار دارد؟    

   سخنرانی زنده همراه با پرسش و پاسخ

جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱

ساعت ۲۱ به وقت ایران و ۱۲:۳۰ به وقت شرق آمریکا

به مدت دو ساعت

این جلسه در کانال Youtube کدیور به‌ صورت زنده برگزار و به طور همزمان از کانال اینستاگرامی  @Mohsen.kadivar.official به صورت زنده Live Instagram  پخش خواهد شد.

لینک شرکت در جلسه

https://www.youtube.com/channel/UCiX1ltrZNuMWKjfWyO3nZ6g