رهبر در نمایش عذرخواهی آذری به دنبال چیست؟

رهبر در نمایش عذرخواهی آذری به دنبال چیست؟

نقد اطلاعیه روابط عمومی دفتر حفظ و نشر آثار رهبری  

روابط عمومی دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در پاسخ به نامه مؤسسات تاریخی درباره عذرخواهی مرحوم آذری قمی از رهبری (اطلاعیه مورخ ۹ آذر ۱۴۰۰) دو دست‌خط عذرخواهی منسوب به آذری قمی را منتشر کرد، اولی سازگار با متنی که در کتاب محمدی ری شهری آمده بود و دیگری بخش آخر نامه مورخ ۱ اردیبهشت ۱۳۷۶ که به تازگی رو شده است.

پاسخ دفتر رهبری به مؤسسات شش‌گانه دقیقا ناظر به اشکالاتی است که از سوی اینجانب درباره جعلی بودن نامه عذرخواهی ابراز شده بود. در سخنرانی نقد نمایش حکومتی عذرخواهی آذری (۲۸ آبان ۱۴۰۰) ورود رهبری را برای پاسخ‌ به اشکالات یادشده ضروری دانسته بودم. دو دست‌خط منتشره از سوی این دفتر نه تنها ابهامات و پرسشهای اعتبار نامه عذرخواهی را رفع نکرد، بلکه ادله و قرائن جعلی بودن آن و نیز دست‌خط جدید را به شرح زیر تقویت کرد:

اول. تفاوت تاریخ دو نسخه دست خط عذرخواهی ادعایی نخست (دفتر رهبری، مورخ ۱۳ خرداد ۱۳۷۵، ۱۴ محرم ۱۴۱۷) و (خبرگزاری فارس، مورخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۶، فاقد تاریخ قمری) از ادله جعلی بودن آن است. کلیه اشکالات درباره سربرگ، صندوق پستی، جای درج تاریخ زیر امضا، تعارض قطعی محتوای نامه عذرخواهی با کلیه مطالب چهار سال آخر آذری به جای خود باقی است. خط تاریخ این دست‌خط با خط متن آن یکی نیست!

دوم. یکی از ادله جعلی بودن دست‌خط عذرخواهی دوم: «در نامه‌ای که توسط آقای مسعودی تقدیم شد جهت را سؤال کرده بودید ایشان نمی‌دانستند.» در حالی که مسعودی خمینی در مصاحبه با خبرگزاری فارس می گوید: «[رهبری] چیزی نفرمودند. من عرض کردم که آقا شما فرمایشی ندارید؟ فرمودند که کاری ندارم

سوم. اگر آذری عذرخواهی کرده بود چرا در آبان ۱۳۷۶ به دستور رهبری محصور شد؟ چطور در زمان سخنرانی مشهور ۵ آذر ۱۳۷۶ رهبری یاد این دو عذرخواهی چند ماه قبل آذری نبود؟! بیانیه ها و نامه های انتقادی آذری قمی بعد از دو دست‌خط ادعایی مذکور به وضوح نشان می دهد آذری قمی با نقد ساختاری مرجعیت و رهبری خامنه ای در حصر جان داد و داغ عذرخواهی از رهبری را به دل مقام معظم گذاشت.

   سخنرانی زنده همراه با پرسش و پاسخ

شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۴ دسامبر ۲۰۲۱

ساعت ۲۱ به وقت ایران و ۱۲:۳۰ به وقت شرق آمریکا

به مدت دو ساعت

این جلسه در کانال Youtube کدیور به‌ صورت زنده برگزار و به طور همزمان از کانال اینستاگرامی  @Mohsen.kadivar.official به صورت زنده Live Instagram  پخش خواهد شد.

لینک شرکت در جلسه

https://www.youtube.com/channel/UCiX1ltrZNuMWKjfWyO3nZ6g