تسلیت به آیت‌الله صانعی به‌مناسبت درگذشت همسر

انّا لله و انّا الیه راجعون

محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی صانعی دام ظلّه

سلام علیکم

خبر درگذشت حاجیه خانم شفیعی همسر فداکار آن مرجع حامی جنبش سبز واصل شد. برای آن تازه درگذشته رحمت و مغفرت و رضوان و برای آن فقیه اهل بیت (ع) و دیگر بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت دارم. بیشک فشار ناشی از هجوم وحشیانه مأموران استبداد به بیت آن عالم مجاهد بر احوال آن مرحومه قابل اغماض نیست.

مواضع شجاعانه حضرتعالی در قبال استداد دینی و تجاوز به حقوق بنیادی ملت و نقض قانون اساسی و حبس منتقدان مسالمت جو بویژه حصر غیرقانونی مهندس میرحسین موسوی و حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی شمه ای از وفا به عهدی است که خداوند با عالمان گرفته است. مواضع روشن شما در سازگاری اسلام و حقوق بشر بویژه دفاع از حقوق حقه بانوان جای سپاس دارد.

مطابق دیدگاههای روشن شما شرکت در انتخابات غیرآزاد اسفند ۹۰ خلاف مصالح ملی و آب به آسیاب استبداد ریختن است. دعوت شجاعانه ۳۹ زندانی سیاسی به تجمع اعتراضی سالگرد حماسه ۲۵ بهمن با حمایت قاطع مراجع روشن اندیشی همچون حضرتعالی به خیزش دوباره ملّی منجر خواهد شد. فشار فزاینده اقتصادی که نتیجه سوء مدیریت و ماجراجوئیهای دولتمردان کم خرد است در کنار زیاده خواهی قدرتهای خارجی که جز به منافع خود نمی اندیشند مشکلات عدیده ای برای این ملت مظلوم ایجاد کرده است که حل آن به عزمی ملی و درایت فراوان نیازمند است. امیدوارم ملت ایران همانند دیگر ملل منطقه بزودی شاهد آزادی و حاکمیت ملی و حکومت قانون و عقل باشد.

عزت عالی مستدام باد
محسن کدیور
جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰، ۳ ربیع الاول ۱۴۳۳

***

پاسخ آیت الله صانعی

باسمه تعالی
جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن کدیور (دامت توفیقاته)
با سلام و تحیت،

پیام تسلیت و نوشتار جنابعالی به مناسبت درگذشت همسر اینجانب واصل و موجب تسلّی خاطر شد. ضمن تقدیر و تشکر از اظهار لطف و محبت حضرت عالی، از طرف اینجانب از جمعی از فعالان سیاسی خارج از کشور (دامت توفیقاتهم) که با ارسال پیام تسلیت اظهار همدردی کردند تشکر بفرمائید.
امیدوارم هر ایرانی در هر کجای عالم که هست مشمول توفیقات الهی گردد.

ان‌شاء‌الله موفّق و مؤیّد باشید
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

قم القدسه، ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
یوسف صانعی

kadivar-mohsen