اعتراض به مهر و موم کتابخانه و منزل شخصی آیت الله العظمی منتظری

در نامه به حجت الاسلام و المسلمین احمد منتظری

مهر و موم و فشار و سرکوب، انتقام ارباب جهل و جور و سوء تدبیر
از بیت دانش و تقوی و جهاد است

انّا لله و انّا الیه راجعون
حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ احمد منتظری (زیدت توفیقاته)
سلام علیکم بماصبرتم
سلامتی و توفیق شما را از خدای بزرگ خواستارم. با کمال تأسف اطلاع یافتم که در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ مأموران اداره اطلاعات و دادسرای ویژه روحانیت قم درب اتاق کار منزل مسکونی جنابعالی، کتابخانه و منزل شخصی مرحوم استاد آیت الله العظمی منتظری را مهر و موم کردند و «کلیه امور مربوط به مرجعیت» را از منزل شما جمع آوری کرده به غارت بردند.

تاریخچه حمله و غارت و مهر وموم بیت فقیه عالیقدر
البته این نخستین بار نیست که بیت و دفتر استاد آیت الله العظمی منتظری مورد هجوم ماموران قرار می گیرد. مروری بر این هجمه ها آئینه عملکرد جائرانه زمامداران روسیاه ماست. در زمان حیات فقیه عالیقدر بیت، دفتر و حسینیه ایشان حداقل پنج بار مورد هجوم و تخریب و غارت و مهر و موم قرار گرفته است:
۱. نخستین بار در ۱۲ دی ۱۳۶۸ یعنی کمتر از هفت ماه بعد از آغاز زمامداری آقای خامنه ای مأموران لباس شخصی به بیت و دفتر معظم له حمله کردند.
۲. دومین بار در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۷۱ بعد از قطع برق و تلفن منطقه نیروهای سپاه و اطلاعات به فرماندهی حجت الاسلام روح الله (خسرو) حسینیان از مسئولان دادسرای ویژه روحانیت به دفتر، بیت و حسینیه شبانه حمله کردند و آرشیو دفتر و وجوهات شرعیه را غارت کردند.
۳. پس از سخنان تند آقای خامنه ای علیه معظم له ماموران لباس شخصی در ۲ و ۳ دی ۱۳۷۳ برای سومین بار به دفتر و حسینیه استاد حمله کرده کرسی تدریس اعلم مراجع قم – که رهبری شاگرد اشارات ایشان بود و درس استاد را هضم نکرده بود – را شکستند و لوازم حسینیه را به غارت بردند.
۴. پس از سخنرانی تاریخی فقیه نزیه آیت الله العظمی منتظری بمناسبت سیزدهم رجب تولد مولی الموحدین امیرالمومنین (ع) در نقد رهبری و مرجعیت آقای خامنه ای ماموران لباس شخصی وحشیانه به حسینیه و دفتر و بیت معظم له حمله کردند، حسینیه شهدا مدرس استاد به حکم دادگاه غیرقانونی ویژه روحانیت مهر و موم شد. دفتر ایشان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصرف شد و با حکم غیرقانونی شورای عالی امنیت ملی حصر خانگی مرجع عالیقدر آغاز شد. بسیاری از اعضای خانواده و شاگردان استاد دستگیر شدند و تضییقات سیاسی و اجتماعی شامل حال ایشان شد.
۵. بالاخره در ۲۵ تیر ۱۳۸۰ نیروهای دادسرای ویژۀ روحانیت قم به منزل شما حمله کرده پس از غارت برخی وسایل درب اتاقهای منزل را جوش داده مهر و موم کردند.
۶. اما پس از وفات استاد در نخستین شب درگذشت یعنی شامگاه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ پس از ممانعت از برگزاری مراسم ختم دومین معمار جمهوری اسلامی در مسجد اعظم قم ماموران لباس شخصی به منزل مرجع متوفی حمله کردند.
۷. در ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ ماموران لباس شخصی با حمایت نیروهای اطلاعات و سپاه به دفتر و بیت مرجع فقید حمله کردند، دربها را شکستند و غارت کردند و فردای آن باقیمانده اموال دفتر و وجوهات شرعیه توسط دادگاه ویژه روحانیت به غارت رفت و دفتر فقیه عالیقدر به حکم دادگاه ویژه توسط اداره اطلاعات قم مهر و موم شد.
۸. و اکنون برای سومین بار در طول بیست و شش ماه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ دفترکارتان در منزل مسکونی، کتابخانه و منزل شخصی مرجع فقید برای چندمین بار غارت شده مهر و موم می شود.
هشت بار حمله و تخریب و غارت و چهار بار مهر و موم بیت، دفتر، حسینیه و اتاق کار در منزل شما. اتاق کار منزل مسکونی شما یک بار در زمان حصر آن فقید سعید در تیر ۱۳۸۰ و برای دومین بار بهمن ۱۳۹۰ غارت و مهر و موم شده است.

بهای سنگین حق گوئی و آزادی خواهی
این بهایی است که شما به دلیل ادامه راه فقیه عالیقدر می پردازید. بیت آن مرجع فقید هم اکنون هم کانون آزادی خواهی و مأمن حمایت از مظلومان و ستمدیدگان است. نامه های روشنگرانه وحق طلبانه شما تداوم مواضع سیاسی پدر مرحومتان است. فرزندان فقیه عالیقدر بلکه عروسها و دامادها و نوه های ایشان هر یک به سهم خود در صف مقدم جنبش ضد استبدادی سبز ملت ایران قرار دارند. اینکه زندانیان سیاسی از جمله دکتر مهدی خزعلی در زیر فشار و شکنجه برای شما نامه می نویسند که «اکنون می فهمیم والد معظمتان از چه فریاد می زد» معنایش زنده بودن راه و روش فقیه عالیقدر و بی رنگی حنای والی جائر است.
انتشار رساله بسیار مهم «انتقاد از خود، عبرت و وصیت» که نقد صادقانه و صمیمانه سه دهه جمهوری اسلامی در خلال پرسشهای صریح استادزاده محترم آقا سعید منتظری و پاسخهای عالمانه مرحوم استاد آیت الله العظمی منتظری است گام بزرگی در نقد استبداد دینی بود. در این رساله عدیم النظیرفقیه عالیقدر نقدهای شجاعانه خود را نسبت به عملکرد رهبر جمهوری اسلامی به تفصیل تبیین کرده است.

سرکوب پیروان راه علی به شیوه معاویه
آیا فکر می‌کنید در پناه سیاست علوی زندگی می کنید که پدرتان به حاکم وقت انتقاد کند و فرزندانش در امنیت بسر برند!؟ آیا پنداشته‌اید می توانید آزادانه آراء منتقدانه خود را ابراز کنید و خانه و دفترتان مهر وموم نشود!؟ آیا فکر کرده‌اید با انتشار رساله انتقاد از خود در فضای مجازی که یک ربع قرن دروغها و افتراهای جمهوری اسلامی به فقیه عالیقدر را نقش برآب کرده عمله استبداد دینی به خانواده آن فقیه آزاده اجازه خواهند داد که آب راحت از گلویشان پائین برود!؟
پلمب و مهر وموم کردن اتاق منزل مسکونی شما به عنوان سند اقتدار! جمهوری اسلامی در تاریخ می ماند تا همگان بدانند با فرزند حقگوی یک مرجع منتقد متوفی در آزاد ترین کشور دنیا! چگونه رفتار می شود. با مهر و موم کردن اتاق کار منزل مسکونی شما و کتابخانه و بیت دومین شخصیت انقلاب اسلامی توسط مامورین ولایت مطلقه فقیه آشکار می شود کمتر از بیست و شش ماه پس از درگذشت رهبر معنوی جنبش سبز یاد و نام او آنچنان قوی و زنده است که ولایت جائر برای مقابله با او مذبوحانه به مهر و موم کتابخانه و اتاق پسرش متمسک شده است.
«تو در نماز عشق چه خواندی؟
که سالهاست
بالای دار رفتی و این شحنه های پیر
از مرده ات هنوز
پرهیز می کنند.»

انتقام ارباب جهل و جور و سوء تدبیر از بیت دانش و تقوی و جهاد
منتظری در قلوب ملت ایران زنده است. با مهر وموم کردن کتابخانه و بیت و اتاق کار پسرش راه و روش منتظری محبوس نمی شود. بیشتر اوج می گیرد و تعمیق می شود. مردم به وضوح فقاهت و عدالت و دیانت مدعیان ولایت و فقاهت و مرجعیت را با محک منتظری می سنجند و واضح است که رفوزگان علم و تقوی و تدبیر جز تخریب و غارت و سرکوب و فشار راهی ندارند. خودکامگان اگر دانش و درایت و بصیرت داشتند با شهروندان خود منطقی و قانونی و عادلانه و منصفانه برخورد می کردند. مهر و موم و فشار و سرکوب، انتقام ارباب جهل و جور و سوء تدبیر از بیت دانش و تقوی و جهاد است.
دل قوی دارید که یک ملت پشتیبان شماست، و منش و روش استاد فقید به منزله راه و روش «اسلام رحمانی» عیار جوانمردی و دینداری دوران ماست. دعای ملتی بدرقه راه فرزندان و پیروان مرجعی است که در زمانه قساوت و سبعیت و غدر بنام دین منادی رحمت نبوی و انصاف علوی و سعه صدر حسینی بود.

عزّتتان مستدام باد
محسن کدیور
اول اسفند ۱۳۹۰