عدم جواز ارتباط جنسی و ازدواج با همجنس

پرسش: من پسر مسلمانی هستم که به همجنس گرائی تمایل دارم….. آیا وقت آن نرسیده است که فقهای محترم بر مشکلات امثال من پایان دهند، منظورم ازدواج همجنس گرایان واقعی است، نه آنها که در اثر شهوت بی حد و حصر به این کار مبادرت می کنند. تفاوت این دو گروه را علم پزشکی می تواند به خوبی تعیین کند ، به شرطی که عزم قاطع وجود داشته باشد.
آیا قبول می کنید تولد امثال من ناشی از یک سری اختلالات ژنتیکی است که چه بسا قبلا وجود نداشته است ؟ همچنان که بسیاری اختلالات دیگر قبلا نبوده اند و بعد ها در اثر جهش های کروموزومی ایجاد شده اند. به این ترتیب چنین مواردی در زمان پیامبر و ائمه اطهار نبوده اند و جزو مسائل جدید هستند که نیازمند فتوای جدید نیز می باشند.
آیا قبول دارید آنچه در زمان معصومین با نام همجنس بازی وجود داشته است ، شهوت بی حد و حصر بوده و اساسا با مورد بنده کاملا متفاوت است. در نتیجه ایشان نیز به شدت با این رفتار مذموم برخورد کرده اند. آیا قبول دارید مورد من که سالها تقوا پیشه کرده ام از اساس با مورد قوم لوط متفاوت است؟
آیا می دانید مشکل بسیاری از ما با دارو و درمان حل نمی شود؟ آیا خداوند نیازی را در من قرار داده و خدای نکرده پاسخی برای نیاز درونم در دنیای بیرون قرار نداده است؟ اگر چنین است ، وای بر امثال من که باید عمری در آه و افسوس زندگی کنیم ، از این بابت که زوجی برای آرامش ما خلق نشده است.
آیا قبول دارید فتوای مراجع می تواند جلوی بسیاری از فسادها و بی بند و باری ها را در بین همجنس گرایان و در سطح جامعه به خصوص مدارس و دانشگاه ها بگیرد؟ مثلا فرض کنید سنت نیکوی ازدواج بین مردم وجود نداشت ، در آن صورت چه بلای خانمان سوزی جامعه را گرفتار می کرد…

پاسخ:
از اینکه پرسش خود را مشروحا با من در میان گذاشته اید تشکر می کنم.
مسأله همجنس گرایی قبل از هر چیز نیاز به تبیین پزشکی موضوع آن دارد. همانگونه که شما اشاره کرده اید این امر ناشی از یک اختلال ژنتیکی است، اما به چه دلیل، چنین اختلالی اخیرا حادث شده، و در هزاره های گذشته  وجود نداشته است؟ چه دلیلی داریم که همجنسگرایان دوران یونان باستان (عصر افلاطون و ارسطو) یا در دوران پیامبران گذشته (مثلا قوم لوط) یا در صدر اسلام (زمان نزول قرآن) با همجسنگرایان معاصر متفاوت بوده اند؟
و اصولا کسی که اقدام به برقراری رابطه جنسی با جنس موافق می کند در صورتی که این عمل بر اساس رضایت طرفین باشد چرا پدیده مستحدثی است؟ و چگونه می توان آنرا از شمول احکام شرعی ادیان ابراهیمی خارج کرد؟
آیا در عالم پزشکی درباره این پدیده اجماع وجود دارد؟ در جواز اخلاقی و قانونی ازدواج همجنس گرایان حتی در ایالات مختلف آمریکا و کشورهای متفاوت اروپا اتفاق نظری وجود ندارد. مسئله اساسی نیز این است که در حد اطلاع من پشتوانه پزشکی محکمی به شکل یک واقعیت اجماعی غیرقابل انکار برای چنین مسئله ای هنوز ارائه نشده است، و بدون چنین تبیین موضوعی ممنوعیت شرعی ارتباط جنسی یا ازدواج با همجنس به قوت خود باقی است. بر اساس تبیین فوق می باید به کمک جامعه پزشکی به درمان این نارسایی اقدام کرد.
موفق باشید
محسن کدیور