اخبار

حکومت انتصابی در دادگاه آفتاب

دفاعیه عیسی سحرخیز، مدیر مسئول ماهنامه آفتاب . امروز: آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عیسی سحرخیز مدیر مسول نشریات اخبار اقتصاد وآفتاب بر گزار شد. متن کامل دفاعیات وی در ادامه می آید: به نام خداوند جان و خرد بود آیا که در میکده ها بگشایند ، گره از کار فرو بسته ما بگشایند اگر از بهر دل زاهد خودبین بستند ، دل قوی دار که از بهر خدا بگشایند . ریاست محترم دادگاه، اعضای محترم هیات منصفه، اجازه دهید این نکته را بیان کنم که آنچه که در…
kadivarad33
۱۳۸۵/۰۴/۱۹
سخنرانی

نگاهی به فلسفه آقا علی مدرس طهرانی(زنوزی)

آقاعلی مدرس طهرانی (متولد1234ق/1818م اصفهان و متوفی 1307ق/1889م مدفون در شهر ری) فرزند ملا عبدالله مدرس زنوزی(متوفی 1257ق) بزرگترین حکیم مکتب فلسفی تهران و یکی از پنج چهره شاخص حکمت متعالیه است. اهم آثار وی عبارتند از بدایع الحکم- معتبرترین کتاب حکمت متعالیه به زبان فارسی- ،تعلیقات اسفار ملاصدرا و رساله در معاد جسمانی،حمل و وجود رابط که در سه جلد بنام «مجموعه مصنفات حکیم مؤسس» منتشر شده است. آقا علی متجاوز از چهل سال در حوزه تهران به تدریس حکمت متعالیه اشتغال داشته، از جمله بیست سال مدرس رسمی…
adamin
۱۳۸۵/۰۴/۱۲
اخبار

اعتراض به بازداشت مهندس موسوی خوئینی

ادوار نیوز: روز سه شنبه سوم تیرماه دفتر سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) میزبان جمع بی سابقه و گسترده ای از نیروهای تحول طلب ایرانی بود، گستره ای از چهره هایی که سالها بود چنین گرد هم نیامده بودند . سوم تیر، سیزده روز بود که چهره شاخص جنبش دانشجویی ایران ، نماینده شجاع مردم تهران در مجلس ششم ، ناظر حقوق زندانیان در زندان های بی نام و نشان دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران ، نهادی مدنی که برای توسعه حقوق بشر و دموکراسی در ایران…
kadivarad33
۱۳۸۵/۰۴/۰۳
نقد کتاب منتشرنشده‌ی علمای ابرار

جبرئیلی، اندیشه امامت در گذر تاریخ

محمدصفر جبرئیلی، اندیشه امامت در گذر تاریخ، (کتاب نقد، شماره ۳۸، تیر ۱۳۸۵، ص۱۹۴-۱۷۵) نقدی بر سخنرانی ''بازخوانی امامت در پرتو نهضت حسینی'' سخنرانی شب عاشورا ، حسینیه ارشاد 19/11/84 * * * معمولاً هیچ علمی در خلا به وجود نمی آید؛ بلکه علل و عواملی در پیدایش و گسترش آن نقش دارد و چه بسا در گذر تاریخ با ایجاد عاملی یا پیدایش زمینه ای با مساله ای جدید رو به رو شده یا به مرحله ای تازه وارد شده است .علم کلام نیز چنین است و مانند دیگر…
kadivarad33
۱۳۸۵/۰۴/۰۱