نوروز ۱۴۰۱

نوروز ۱۴۰۱

برآمد باد صبح و بوی نوروز                  به کام دوستان و بخت پیروز
مبارک بادت این سال و همه سال          همایون بادت این روز و همه روز

عید سعید نوروز و حلول سال نو را به همه هموطنان، همزبانان و همراهان عزیز تبریک عرض می کنم.

سالی پر از سلامتی، ایمنی از بلایا خصوصا کرونا، رهایی از أنواع شرور بویژه استبداد دینی، آرامش درون، خیر، برکت و بهروزی برای همگان آرزومندم.

این نوروز علاوه بر تجدید سال نو، تجدید قرن نو هم هست: قرن پانزدهم هجری شمسی. نسل من دو قرن را تجربه کرده است. در قرن گذشته دو اتفاق بزرگ برای ایران عزیز ما افتاد یکی دوران تجدد آمرانه عصر پهلوی و دیگری دوران انقلاب ۵۷ و جمهوری اسلامی. بعد از این همه کوشش و مجاهدت نه عدالتخانه داریم، نه حکومت قانون. هنوز هم یکی به اسم اعلیحضرت همایونی یا مقام معظم رهبری به نام ملت ایران تصمیم می گیرد. هنوز هم شخص اول مادام العمر و با اختیارات مطلقه و غیرمسئول و مافوق قانون است. استبداد و خودکامگی سکولار در اواسط قرن گذشته به استبداد و خودکامگی دینی تبدیل شد.

برای رهایی ایران و اسلام از شر جمهوری اسلامی یک راه بیشتر نیست و آن مراجعه به همه پرسی است. اطمینان دارم که اکثریت قاطع ایرانیان جمهوری دموکراتیک سکولار را انتخاب خواهند کرد که در آن نهادهای دینی از قبیل حوزه، مسجد و روحانیت از نهاد دولت جدا است. در ایران آزاد ولایت فقیه و خامنه ای و سپاه جایی ندارد. روحانیت باید به مسجد و حوزه بازگردد، و سپاه به پادگان. ایران باید بر اساس منافع ملی توسط نمایندگان واقعی ملت اداره شود. خادمان ملت یعنی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی بعد از دوازده سال حصر خانگی غیرقانونی آزاد شوند

محمد مصدق همچنان بزرگترین قهرمان ملی ماست که صنعت نفت را ملی کرد. جمهوری اسلامی که با شعار نه شرقی نه غربی آغاز کرد با کوررنگی سیاسی به نه غربی نه غربی بلکه به زائده روسیه و چین تبدیل شده است. اینکه جمهوری اسلامی ایران متحد دیکتاتورهای بدنامی همچون ولادیمیر پوتین و بشار اسد است مایه ننگ ماست. پشت مردم از فشار گرانی شکسته است. مسئله اصلی زمامداران بی کفایت ایران توسعه صنایع هسته ای و ماجراجویی های منطقه ای است.

حرف آخر: نیمه شب دوشنبه ۱۶ اسفند بدون هیچ سابقه بیماری در نخستین سفر بعد از دوران کرونا در پاهایم احساس درد شدیدی کردم و دیدم نمی توانم درست راه بروم. بعد از بازگشت و مراجعه به پزشک و آزمایش در بیمارستان بستری شدم و جمعه ۲۰ اسفند مورد عمل جراحی قرارگرفتم. عمل موفقیت آمیز بود. بعد از شش روز از بیمارستان مرخص شدم و در خانه دوران نقاهت بعد از عمل را می گذرانم. ظاهرا یک ماهی طول می کشد تا به حالت عادی برگردم و در نتیجه مدتی کمتر توفیق مزاحمت خواهم داشت. لازم می دانم از محبت خانواده ام در این روزهای سخت بویژه همسر، دختر و پسرانم و تیم پزشکی صمیمانه تشکر کنم. در نهایت همه چیز به دست اوست. والحمدلله علی کل حال. دعای خیر شما بزرگترین سرمایه من است.

دریافت فایل صوتی