حدیثی که یالثارات آن را نقل کرده اصلا سند ندارد

 

 

انجمن بازیگران سینمای ایران، در بیانیه خود خواستار “برخورد قاطع مسئولین قضایی و قانونی ذی‌ربط” با “بی حرمتی” نشریه یالثارات ارگان انصار حزب الله به جمعی از سینماگران شده و اعلام کرده که “پس از چند روز خویشتن داری و با مشاهده عدم برخورد مناسب با این هجمه اخلاقی، حق قانونی و شرعی اعاده حیثیت را برای تمامی هنرمندان و خانواده آنها محفوظ می داند”.

هفته نامه یالثارات در شماره اخیر خود، با انتشار تصاویر تعدادی از بازیگراین سینمای ایران که به همراه اعضای خانواده خود در “جشن سینمایی حافظ” شرکت کرده بودند، حجاب همسران این بازیگران را مورد انتقاد قرار داد و “بی‌غیرتی” مردان نسبت به زنانشان را مصداق “دیاثت” دانست.

آقای توکلی نماینده سابق مجلس ایران، ضمن انتقاد از حجاب همسران برخی از سینماگران، از مطلب هفته نامه یالثارات انتقاد کرده و افزوده که متهم کردن یک مرد به “دیاثت”، به معنی دادن نسبت “زنا” به همسر اوست و در قرآن برای کسانی که “زنان عفیف را به زنا متهم می‌کنند” مجازات “۸۰ ضربه شلاق” تعیین شده است.

علی همدانی گوینده چشم‌انداز بامدادی بی‌بی‌سی در گفتگو با محسن کدیور، مجتهد و استاد مطالعات دینی در دانشگاه دوک کالیرونای شمالی به بررسی فقهی این جنجال تازه، مطلب هفته‌نامه یالثارات و پایه‌های فقهی پرداخته که این هفته‌نامه به آن استناد کرده است.

این گفتگو روز شنبه، دهم مرداد ۱۳۹۵ از برنامه چشم‌انداز بامدادی رادیوی بی‌بی‌سی پخش شده است.