حجاب؛ حد شرعی، حد قانونی
پوشش شرعی یک انتخاب آگاهانه از موضع ایمان دینی است و براي كساني الزامي است كه ايمان آوردهاند؛ به اين معنا که خودشان اختياركرده باشند.
پوشش شرعی یک انتخاب آگاهانه از موضع ایمان دینی است و براي كساني الزامي است كه ايمان آوردهاند؛ به اين معنا که خودشان اختياركرده باشند.
۷۱۵ فعال اجتماعی، سياسی، فرهنگی ايران روز يکشنبه با انتشار بيانيه ای بازداشت و زندانی کردن دکتر سهراب رزاقی، پژوهشگر و فعال جامعه مدنی را
به نام خدا مقام های انتظامی– امنیتی در سالروز حادثه ۱۸ تیر در جهت مهار اعتراض های قانونی دانشجویی و فعالان دانشگاهی، که چیزی چون
امروز: جمعی از فعالان سیاسی، فرهنگی ومطبوعاتی کشور با انتشار نامه ای نسبت به بازداشت عمادالدین باقی اعتراض کردند. متن کامل این نامه در ادامه
در حوزهی اعتقادات در استناد به روایات (که علی الاغلب متواتر نیستند) ضوابط عمومی علم رجال و درایه از قبیل لزومِ وثاقتِ راوی در مواردِ عدیده ای زیرپا گذاشته شده است (مرحلهی اوّل). دسیسهی تشکیلاتیِ غُلات و مُفَوِّضِه در جعل اسناد روایات اعتقادی بنام راویان موّثق به تأسیسِ «اصلِ عدمِ اعتبارِ احادیثِ اعتقادی (در مباحثِ اختلافیِ مذهبی) الّا ما خَرَجَ بالدلیل» میانجامد (مرحلهی دوّم). اصولاً در حوزهی اعتقادات و اصول دین که یقین لازم است و تقلید جائز نیست، استناد به اخبار آحاد که نهایتاً مفید ظنّ هستند مجاز نیست و فاقد دلیل میباشد (مرحلهی سوّم). در نتیجه آن دسته از مباحثِ اعتقادی که مستندی جز اخبارِ آحاد ندارند در زمرهی امورِ بی دلیل بوده، جزء مذهب محسوب نمیشوند.
روزنامه اعتماد ۱۰ آبان ۸۶ – ش ۱۵۲۹ در نشست حقوق بشر ايراني توسط صاحب نظران مطرح شد لزوم تفکيک منتقد از دشمن گروه سياسي،
” قران و انسان معاصر” كوششي براي فهمي امروزي از كتاب خدا است. اين سلسله دروس، براي مخاطبان معتقد به قرآن، با رویکردی درون دینی طراحي شده است. كديور به جاي اتّخاذ موضعي انتقادي و سلبي، با شيوه اي ايجابي و سازنده به سراغ منبع اوّل معرفت اسلامي رفته و با تحليل انتقادي تفاسير پيشينيان، پرسش هاي انسان معاصر را بر قرآن عرضه داشته و كوشيده است پاسخي امروزين، امّا وفادار به ضوابط و اصول قرآني ارائه كند.
بحث مناسک دینی از جنس تذکر است. این بحث اجابت درخواست آنهاست که نگران دینداری خودشان یا فرزندانشان هستند. مناسک یا عبادات، ارکان عملی
دریافت فایل صوتی “قرآن و انسان معاصر (۵۴)” [podcast]https://kadivar.com/wp-content/uploads/2007/10/54.-860627.mp3[/podcast]
دریافت فایل صوتی “قرآن و انسان معاصر (۵۵)” [podcast]https://kadivar.com/wp-content/uploads/2007/10/55.-860719.mp3[/podcast]
دریافت فایل صوتی “قرآن و انسان معاصر (۵۶)” [podcast]https://kadivar.com/wp-content/uploads/2007/10/56.-860803.mp3[/podcast]
دریافت فایل صوتی “قرآن و انسان معاصر (۵۷)” [podcast]https://kadivar.com/wp-content/uploads/2007/10/57.-860817.mp3[/podcast]
دریافت فایل صوتی “قرآن و انسان معاصر (۵۸)” [podcast]https://kadivar.com/wp-content/uploads/2007/10/58.-860901.mp3[/podcast]
دریافت فایل صوتی “قرآن و انسان معاصر (۵۹)” [podcast]https://kadivar.com/wp-content/uploads/2007/10/59.-860915.mp3[/podcast]
دریافت فایل صوتی “قرآن و انسان معاصر (۶۰)” [podcast]https://kadivar.com/wp-content/uploads/2007/10/60.-861013.mp3[/podcast]
دریافت فایل صوتی “قرآن و انسان معاصر (۶۱)” [podcast]https://kadivar.com/wp-content/uploads/2007/10/61.-861111.mp3[/podcast]
دریافت فایل صوتی “قرآن و انسان معاصر (۶۲)” [podcast]https://kadivar.com/wp-content/uploads/2007/10/62.-861123.mp3[/podcast]
دریافت فایل صوتی “قرآن و انسان معاصر (۶۳)” [podcast]https://kadivar.com/wp-content/uploads/2007/10/63.-870205.mp3[/podcast]
به نام خدا در روزعيد سعيد فطر، شنبه بيست ويكم مهرماه ۱۳۸۶، درحالي كه طبق معمول بيش از نيم قرن، گروهي از فعالان و علاقهمندان
برای تماس می توانید از نشانی ایمیل
[email protected]
استفاده کنید.