جهادالنکاح
پرسش: چندی است که فتوای جهادالنکاح در سوریه توسط تکفیری ها و سلفی ها مطرح شده است . این کار چه حکمی دارد؟ پاسخ:
پرسش: چندی است که فتوای جهادالنکاح در سوریه توسط تکفیری ها و سلفی ها مطرح شده است . این کار چه حکمی دارد؟ پاسخ:
پرسش ۱: حضرتعالی در مورد حدیث لوح یک مورد از احادیث مربوطه را بررسی سندی و تضعیف فرمودید. در پایان مطلبتان نکته ای را ذکر
۱- چرا کتاب مصباح المتهجد را موثق ترین کتاب دعایی می دانید؟ پاسخ: به همان دلیل که شرایع مهمترین کتاب فقه و شفا مهمترین
پرسش: باور شیعه ی ۱۲ امامی به وجود تاریخی امام زمان به نظر من نمی تواند به لحاظ تاریخی به استواری دیگر باورهای آن باشد.
پرسش: آیا امکان دارد درمورد صحت یا عدم صحت روایت مربوط به شقه کردن ام قرفه توسط صحابه پیامبر (زید بن حارثه) که گویا در تاریخ
پرسشها: به نظر شما راهکار القاء یک رفتار یا فرهنگی خاص مثلا حجاب در یک حکومت دینی چیست؟ جایگاه عرف در در حکومت دینی چیست
آیات «ان اکثرهم لایعقلون» یا لایعلمون هیچ ربطی به قراردادهای اجتماعی و دموکراسی ندارند.
ضمیر «هُم» در این آیات علی الاغلب به کافران و ظالمان و غافلان برمی گردد و به نوع انسان راجع نیست. موضوع تعقل یا علم در این آیات اعتقادات و امور ایمانی است از قبیل ایمان به خداوند و آخرت نه امور اجتماعی. در امور اجتماعی قرآن کریم رسول خدا را امر به مشورت با مردم کرده است. اگر اکثر مردم بی عقل و جاهلند از مشورت با آنها چه سود؟!
پرسش: در مجموعه احادیث شیعه ، مشهور است که اصول کافی به تایید امام زمان علیه السلام رسیده و ایشان فرموده اند آن کتاب برای
پرسش: «نقل آشکار قرآن در آیات ۱۱۶ و ۱۱۷ سوره مائده ازاعتراف حضرت مسيح در روز قيامت ، آن حضرت کوچک ترين اطلاعي از عملکرد
پرسش: لطفا در مورد مقولاتی چون کنیز و برده و کشتار یهودیان و …بفرمایید این مقولات که امروز در تقابل با اخلاق و حقوق بشر
پرسش- خطبه شقشقیه که در انتقاد از خلفا آمده است به لحاظ سندی در نهج البلاغه چگونه است؟ در کتب دیگر چه؟ حضرتعالی در بررسی
پرسش: آیا سند دقیقی در دست داریم تا اثبات نماید ائمه (ع) همه به شهادت رسیده اند یا آنچه ما شیعیان به آن باور داریم
پرسش: در بحث تفویض مسئولیت در حوزه مدیریت و اراده حکومت ، یکی از موارد قابل تامل و تفحص در دوره زمامداری حضرت رسول ص
پرسش: ” آنچه در میان ما شیعیان از دعاء و زیارت و مداحی و عزاداری و سوگواری و مرثیه و مانند اینها، که همه به
پرسش: آیا دیدن فیلم هایی که دارای مفاهیم و محتوای خوب و آموزنده ای هستند ولی بعضا دارای صحنه های جنسی هستند، اشکال دارد؟ با
سه سال است به شیوه قجری به دستور شخصی مقام معظم رهبری به منصوبانش در شورای عالی امنیت ملی بر خلاف قانون و شرع و بدون برگزاری دادگاه موسوی و کروبی و رهنورد در حصر هستند. دادگاه را برگزار کنید تا مدارک تقلب نظام مقدس در انتخابات ۸۸ برای بار چندم ارائه شود.
پرسش: چرا شما در کتابتان درباره آقای شریعتمداری به اسناد ساواک منتشره درباره ایشان و نیز کتاب پرویز ثابتی از ماموران ساواک و خاطرات چهره
مقامات حکومتی به دلایلی واهی از انتشار رسالهی آقای آذری قمی جلوگیری کرده بودند. روزنامهی رسالت از دههی سوم دی ۱۳۷۳ بتدریج از انتشار یادداشتهای موسس و صاحب امتیاز خود امتناع کرده است. این تضییقات دلیلی جز این نداشته که بعد از بیانیهی جامعهی مدرسین درباره مرجعیت آقای خامنه ای آذری مسئله دار شده بود و احساس کرده بود اگر در سیاست مصلحت ملاک و مدار است، قرار نبود مرجعیت و دیانت نیز چنین باشد. قطع مقرری که در پائیز ۷۶ اتفاق افتاده دلیل تغییر عقیده آذری در سالهای ۷۳ و ۷۴ نبوده است. عامل اصلی تحول فکری آذری ادعای مرجعیت رهبری است که به نظر وی یقینا اعلم نبوده و فاقد حداقل شرائط مرجعیت بوده است.
در نوشتن گزارش، از کتاب محسن کدیور تحت عنوان فراز و فرود آذری قمی: سیری در تحول مبانی فکری ایت الله احمد آذری قمی” استفاده شده و تمام نقل قولهای بدون منبع متن، از این کتاب هستند.
< ![CDATA[ مصطفی ملکیان، محمد مجتهد شبستری، محسن کدیور، و…خود را روشنفکر دینی نمینامند. آرش نراقی هم گفته است که دیگر به این جریان تعلق ندارد. با این همه، همه اینها سکولارند. اگر سکولاریسم چسبی بود که افراد را دور هم جمع میکرد، این تفرق چه معنایی داشت و دارد؟ آنان که روشنفکر دینی خوانده میشوند، از نظر اقتصادی و سیاسی به دو گروه چپ و راست تقسیم میشوند.]]>
مصطفی ملکیان، محمد مجتهد شبستری، محسن کدیور، و…خود را روشنفکر دینی نمینامند. آرش نراقی هم گفته است که دیگر به این جریان تعلق ندارد. با این همه، همه اینها سکولارند. اگر سکولاریسم چسبی بود که افراد را دور هم جمع میکرد، این تفرق چه معنایی داشت و دارد؟ آنان که روشنفکر دینی خوانده میشوند، از نظر اقتصادی و سیاسی به دو گروه چپ و راست تقسیم میشوند.
نام میناچی با نیم قرن مدیریت حسینهی ارشاد قرین است. او یکی از سه موسس حسینه در سال ۱۳۴۳ بود. زمانی که عمال حکومت جور برای فعالیتهای فرهنگی و دینی ام محدودیت ایجاد کردند این میناچی جوانمرد بود که با روی گشاده دفتری در حسینیه ارشاد را به من اختصاص داد و من توانستم فعالیتهای علمی و فرهنگیم را پیگیری و جلسات پژوهشی و آموزشی خود را بطور مرتب در دههی هشتاد در حسینیهی ارشاد برگزار کنم.
< ![CDATA[]]>
دوستداران آیت الله بخوانند: وقتی محسن کدیور راوی زندگانی آیت الله ارسنجانی میشود! پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ اختصاصی سلام فسا:. در میان کسانی که رحلت
برای تماس می توانید از نشانی ایمیل
[email protected]
استفاده کنید.